TIEL - Horecabedrijf ‘De Betuwe’ bestaat dit jaar vijftig jaar. Daarmee is het bedrijf, volgens eigenaren Michel en Margriet van Heesch, de langstzittende horecaonderneming van Tiel. Op 15 mei wordt het jubileum gevierd, een moment waarop volgens de familie niet alleen wordt teruggekeken op het verleden, maar ook vooruit wordt gekeken naar de toekomst.
De geschiedenis van het bedrijf begon in 1976, toen Jan van Heesch samen met een compagnon het wegrestaurant De Betuwe overnam. In de jaren daarna groeide het uit tot een bekende ontmoetingsplek in de regio. Het oorspronkelijke wegrestaurant is verkocht en nu ligt de focus op het restaurant in de binnenstad van Tiel.
Verandering in de horeca In de afgelopen vijftig jaar veranderde de horecawereld flink. Volgens de familie is niet alleen het aanbod anders geworden, maar zijn ook de wensen van gasten veranderd. Waar vroeger vooral klassieke gerechten populair waren, is de kaart tegenwoordig breder en eigentijdser. Toch zijn verse producten en herkenbare gerechten altijd belangrijk gebleven.
Ook de uitstraling van het bedrijf veranderde mee met de tijd. Vorig jaar werd Hart van de Betuwe verbouwd en vernieuwd. Daarbij kregen het interieur en de keuken een modernere inrichting.
Gastvrijheid als rode draad Volgens Michel van Heesch zit de kracht van het bedrijf vooral in de persoonlijke benadering. “Je bouwt iets niet alleen op. Dat doe je met goede mensen om je heen." Naast eten en drinken draait horeca volgens hem vooral om aandacht en sfeer.
Met het vijftigjarig bestaan bereikt het familiebedrijf een bijzondere mijlpaal. Tegelijkertijd kijkt de familie alvast vooruit naar een volgende generatie die betrokken raakt bij het bedrijf.