VIANEN - Verschillende inwoners in Vianen krijgen op dit moment geen of minder water uit de kraan. Dat komt doordat er een waterleiding is gebroken op de Stuartweg.
De leiding brak in de ochtend. Op dit moment zijn monteurs van drinkwaterbedrijf Oasen onderweg om het lek te dichten.
Op foto's is te zien dat de Stuartweg onder water staat. Auto's rijden er door grote plassen water heen.
Reactie burgemeester Het is niet bekend wanneer het lek gerepareerd is. Ook is niet bekend wanneer de inwoners weer water hebben. Oasen verwacht dat de storing rond 16.15 uur verholpen is.
Burgemeester Sjors Fröhlich laat via X weten dat de storing nog enkele uren gaat duren.
UPDATE Uit nieuwe informatie blijkt dat de leiding op de Stuartweg op drie punten is gebarsten. In minimaal twee wijken zitten inwoners zonder water.
Daarnaast is er op foto's te zien dat er een zinkgat is ontstaan op een fietspad door het water wat eronder is gelopen. Het fietspad is afgezet.
Spontane lekkage Inwoners van Vianen en Hagestein hebben weer water, meldt RTV Utrecht rond 12 uur. Op vier huishoudens na is er weer water, meldt een woordvoerder van drinkwaterbedrijf Oasen.
De leiding brak rond 09.00 uur. Monteurs van het drinkwaterbedrijf konden twee uur later het lek herstellen. De woordvoerder van Oasen laat weten dat het gaat om een "spontane lekkage", een leiding die uit het niets breekt.