TIEL - In een woning aan de Wadenoijenlaan in Tiel is bij serviceflat De Batouwe maandagmiddag brand ontstaan op een balkon.
De brand werd rond 17.05 uur gemeld nadat op de vierde verdieping een rookmelder afging. De bewoners wisten het vuur zelf te blussen voordat de hulpdiensten arriveerden, maar die hadden hierbij wel rook ingeademd. Zij zijn nagekeken door ambulance personeel
Volgens de eerste informatie ging het om een barbecue in combinatie met een rieten mat die vlam vatte. De woning is daarna door de brandweer geventileerd.