TIEL - Muzikant Rob Orlemans uit Tiel is deze week overleden aan de gevolgen van een zware longontsteking. De gitarist en frontman van Rob Orlemans & Half Past Midnight genoot de afgelopen decennia lokaal en in de Nederlandse bluesrockwereld bekendheid met zijn muziek.
Blues Magazine
schrijft dat Orlemans met zijn krachtige gitaarspel, energieke optredens en liefde voor bluesrock "een blijvende indruk achterliet" op collega’s, fans en muzikanten in binnen- en buitenland.
Zo'n twee weken geleden deelde Orlemans via Facebook zelf mee dat hij net drie weken op de intensive care-afdeling van het ziekenhuis had gelegen met een zeer zware longontsteking. Om geen onnodige risico's te nemen, zette hij toen een streep door shows en festivals die gepland stonden richting de zomer. "Alles komt goed, mijn herstel en revalidatie gaan verrassend snel. We're never gonna stop to rock", schreef Orlemans toen.
Rob Orlemans werd 68 jaar. Op zijn persoonlijke Facebook-pagina stromen de condoleances inmiddels binnen.