HOEF EN HAAG - In Hoef en Haag hebben zaterdag tientallen inwoners planten opgehaald van De Brink. De plantenbakken moeten plaatsmaken voor tijdelijke noodlokalen bij de basisschool vanwege het tekort aan schoolruimte. De werkzaamheden voor de bouw starten maandag.
De Dorpsvereniging organiseerde daarom de actie ‘Red de plant’ in overleg met de gemeente Vijfheerenlanden. Bewoners konden planten gratis meenemen tijdens een bijeenkomst met muziek en een drankje.
Volgens de organisatie maakten ruim 80 inwoners gebruik van de actie. Met kofferbakken, bakfietsen en bolderkarren namen zij de planten mee naar huis.