CULEMBORG - De politie heeft dinsdag 2 juni een 32-jarige man uit Culemborg aangehouden. Hij wordt verdacht van het versturen van pakketten met drugs vanuit Nederland naar het buitenland.
De aanhouding volgt op een onderzoek van het Post Interventieteam van de politie. Dat onderzoek begon nadat meerdere pakketten met drugs waren onderschept.
Drugs verstopt tussen kabels In de pakketten zaten onder meer ketamine en mdma. De drugs waren volgens de politie verstopt in pakketten met kabels en kabelhaspels. Een van de onderschepte pakketten was onderweg naar Algerije. Daarin zat volgens de politie acht kilo mdma.
Onderzoek onder leiding van Landelijk Parket Het onderzoek wordt uitgevoerd onder leiding van het Landelijk Parket. De verdachte wordt vrijdag 5 juni voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het Post Interventieteam van de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties onderzoekt misbruik van legale post- en pakketdiensten. Criminelen gebruiken die diensten volgens de politie om illegale goederen, zoals drugs, te versturen.